Recenzia: Herný notebook aj pre náročných - Lenovo undefined

Recenzia: Herný notebook aj pre náročných - Lenovo Y720-15IKB

• Recenzie
    • Publikované 09.04.2019 11:54:00
    • Upravené 21.05.2021 09:03:32

Jednoducho výkonný stroj, ktorý si poradí aj s náročnými hrami. Používateľovi ponúka herný zážitok bez problémov aj pri hrách, ktoré vyžadujú viac výkonu. K tomu si prirátajme nezameniteľný dizajn a množstvo vychytávok či už pre potešenie oka, alebo softvérové doladenie detailov.

Ako prvé zaujme svojím dizajnom. Na pvý pohľad si používateľ všimne „Y“ logo LEGION na vrchnom kryte notebooku, ktoré sa po zapnutí rozsvieti červenou farbou. Logo je vsadené do krytu s veľmi atraktívnou textúrou. Nevýhodou povrchu krytu je ale fakt, že sa na ňom zachytávajú odtlačky a treba ho stále čistiť. Ďalej môžme na kryte nájsť názov Lenovo, klasicky ako u ostatných modelov. Zo zadnej strany vystupujú vetracie otvory, ktoré nám napovedajú, že sa jedná o hlučnejši herný notebook.

Pri otvaraní krytu sa nedá prehliadnuť jeho váha. Dá sa síce otvoriť pohodlne jednou rukou bez toho, aby sa pohol celý notebook, celková váha je však značne vysoká. Po otvorení krytu nás privíta takmer bezchybný dizajn tela tohto modelu. Klasicky červené repráky sa tiahnu od jedného kraja notebooku po druhý a v pravej časti je do nich vložený power button. V pravom dolnom rohu kontrastuje červený nápis LEGION a v strede sa nachádza touchpad, taktiež s červeným orámovaním.

Vpravo od neho nájdeme značku JBL audio. Celý povrch okolo klávesnice je matný a pogumovaný. Nezvyčajne rozmiestnená klávesnica môže používateľovi spočiatku vadiť, ale na všetko sa dá zvyknúť. Klávesnica obsahuje aj numerickú časť, čo je veľkým plusom, ale Enter by ste na jej pravom okraji hľadali márne. Klávesnica tatiež obsahuje značné mnozstvo nastavení od nastavenia hlasitosti, ktoré sa nachadza na  tlačítkach F1 a F2, ovládanie zapínania letového režimu, touchpadu, až po nastavenie jasu obrazovky. Tieto prídavné funkcie sa zapínajú podržaním klávesu Fn vľavo od medzerníka. Klávesnica má dobrú odozvu a obsahuje funkciu anti-ghosting zaručujúcu presnú reakciu stlačeného klávesu.
    Po stranách notebooku môžeme nájsť tri USB 3.1 porty, USB-C Thunderbolt, ktoré je schopné bezonkurenčnej rýchlosti prenosu dát. Samozrejme Y720 disponuje aj klasickými prvkami ako vstup pre napájanie, HDMI port pre napojenie externého monitora, LAN.

Keď notebook zapneme, opäť nás privíta logo Legionu a následne dobre známe rozhranie Windowsu. Oproti neherným modeom však tento stroj obsahuje zopár veľm užitočných programov. Najpodstatnejším z týchto rozdielov je Lenovo Nerve Sense. Tento softvér dokáže z notebooku dostať maximum pre herný zážitok. Azda najpopulárnejšú jeho funkciou, je nastavenie maximálneho cladenia. Síce sa hlasitosť ventilátorov zvýši, ale maximálne chladenie zaručí lepší priechod vzduchu a nehrozí teda aby sa notebook prehrieval. Lenov Nerve sense nám taktiež ponúka funkciu vylepšenia zvuku, ktorá automaticky po spustení hry zapne appku Dolby a zlepší zvukové efekty v hre. Čo viac nám dokáže znepríjemniť hranie? Zlé internetové pripojenie. Síce Nerve sense s pripojením samotným nič neurobí, ale dá sa v ňom nastaviť priorita siete, ktorá zaručí, že programy v pozadí nebudú uberať hre z prísunu potrebnej „šťavy“.
    Užitočná schopnosť programu je taktiež funkcia Bez nežiadúcich akcií, ktorá počas hrania hry vypne tlačítko Windows, ako aj touchpad. Takto zaručí, že používateľ nechtiac nestlačí daný kláves a neprepne sa z hry na obrazovku a podobne. Program vie aj nahrávať obrazovku či už v hre, alebo pri inom používaní, takže si hráč môže zachytiť najlepšie momenty z hier bez toho, aby musel sťahovať iný softvér.
    Softvér od Dolby ponúka hneď viac nastavení zvuku. Užívateľ si môže vybrať napríklad medzi režimom pre film, hudbu alebo hru. Program v kombinácií s JBL reproduktormi dokáže priniesť naozaj jedinečný zážitok.

A čo teda konkrétne hranie? S grafickou kartou GTX 1060 a 8GB DDR4 Ram si Lenovo Legion Y720-15IKB poradí aj pri nových hrách. Bez problémov potiahol hry ako PlayerUnknown´s Battlegrounds alebo Fortnite pri vyšších nastaveniach pekne nad 60fps (snímka za sekudu).  Nenechal sa zahanbiť ani pri GTA 5, Far Cry 5. Nie vždy sa dalo optimálne hrať na maximálnych nastaveniach, ale skúsenejší hráč si vie efektívne nastaviť grafiku tak, aby dostal najlepší herný zážitok.

Na záver by sa dalo už len povedať, že Y720 je herný notebook vo všetkých ohľadoch. Silná grafika, kvalitné chladenie a softvérové doladenie výkonu a detailov. To všetko sa skrýva vo vnútri tohto modelu. Zvládol všetky úlohy, ktorými sme ho zaťažili. Celkovo je to silný a rýchly notebook určený pre náročných hráčov.